https://plus.google.com/u/1/113941682045109938185

Criteriile exacte dupa care cel mai popular motor de cautare decide ordinea in SERP (Search Engine Results Page) a fiecarei pagini web, raman in continuare o dilema. Insa cu mai putin de un an in urma, Google confirma ca algoritmul sau de functionare se foloseste de circa 200 de factori de rankare.

Studiul se bazeaza pe cele mai bune rezultate obtinute in urma cautarilor organice ale utilizatorilor. Mai exact, este vorba despre factori de corelatie si nu determinanti, care in urma statisticilor sunt comuni website-urilor bine pozitionate in clasamentul SERP.

De la un an la altul, multi dintre factorii de rankare si-au pierdut din relevanta, in timp ce ponderea altora a crescut. In topul “aprecierilor” colosului din Mountain View se afla:
•    Metodele de promovare social media (numarul de like-uri Facebook, de followers Twitter, de +1 Google, etc.);
•    Calitatea si lungimea continutului;
•    Numarul si calitatea backlink-urilor (depind foarte mult de popularitatea website-ului);
•    Viteza de incarcare a paginilor web (page speed);
•    Meta tag-urile (Alt, Description, Title);
•    Relevanta cuvintelor cheie si a ancorelor;
•    Design-ul site-ului, etc.